
Το SMS marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία επικοινωνίας. Ωστόσο, η επιτυχία ενός SMS δεν εξαρτάται απλώς από την αποστολή του. Για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να είναι σαφές, συνοπτικό και προσωποποιημένο. Σε αυτό το πρώτο μέρος της σειράς των άρθρων μας, θα αναλύσουμε τις θεμελιώδεις αρχές της συγγραφής SMS, ώστε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις καμπάνιες σας.
1. Γιατί το SMS είναι αποτελεσματικό; Η δύναμη της άμεσης επικοινωνίας
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του SMS marketing είναι η αμεσότητά του. Σε αντίθεση με τα email ή τις αναρτήσεις στα social media, που μπορεί να χαθούν ανάμεσα σε δεκάδες άλλες ειδοποιήσεις, τα SMS φτάνουν απευθείας στο κινητό τηλέφωνο του πελάτη
Γιατί οι επιχειρήσεις βασίζονται στο SMS marketing;
- Υψηλότερη αλληλεπίδραση – Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να διαβάσουν και να ανταποκριθούν σε ένα SMS παρά σε ένα email.
- Δεν απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο – Οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε sms ανά πάσα στιγμή σε οποιοδήποτε κινητό τηλέφωνο χωρίς την προϋπόθεση ύπαρξης διαδικτύου.
- Άμεση και προσωπική επικοινωνία – Το SMS δίνει μια αμεσότητα στην επικοινωνία, κάνοντάς το ιδανικό για προσωπικές προσφορές και ενημερώσεις.
Γνωρίζατε ότι;
-
90% των SMS διαβάζονται μέσα σε 3 λεπτά από την παραλαβή τους.
-
Οι καμπάνιες SMS έχουν μέσο ποσοστό απόκρισης 45%, έναντι μόλις 6% για τα email.
- Το 75% των καταναλωτών προτιμά να λαμβάνει προωθητικές ενέργειες μέσω SMS παρά μέσω άλλων καναλιών προώθησης (π.χ. email, φυλλάδιο, διαφήμιση κ.α.).
Συμβουλές για Σαφή & Αποτελεσματικά SMS:
- Να είστε άμεσοι – Αποφύγετε μακροσκελείς εισαγωγές. Πηγαίνετε κατευθείαν στο θέμα. Στόχος είναι να αποδώσουμε μέσα σε λίγες μόνο λέξεις (συνήθως μέχρι 160 χαρακτήρες).
- Χρησιμοποιήστε συντομογραφίες με προσοχή – Συντομεύστε λέξεις μόνο αν παραμένουν κατανοητές (π.χ. “24ΩΡΟ” αντί “24 ώρες”).
- Αποφύγετε τις περιττές λέξεις – Αντί για “Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι…” πείτε “🔥Μεγάλη προσφορά!”.
- Χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες φράσεις – Ενθαρρύνετε την άμεση απάντηση (π.χ., “Καντε την παραγγελία σας”, ”Κερδίστε την έκπτωση σας”).
Παράδειγμα:
❌ Πολύ μακροσκελές & ασαφές:
“Γεια σας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το κατάστημά μας θα έχει μια ειδική προσφορά αυτό το Σαββατοκύριακο. Μην τη χάσετε! ΤΗΛ: 210ΧΧΧΧΧΧΧΧ”
✅ Σύντομο & δραστικό:
“🔥 Weekend Sale: ΕΚΠΤΩΣΗ 30%! Επισκεφθείτε μας Σαβ-Κυρ. Αγοράστε τώρα: (LINK)”
Γιατί λειτουργεί καλύτερα το σύντομο και δραστικό μήνυμα;
- Δίνει αμέσως την ουσία (🔥Weekend Sale: ΕΚΠΤΩΣΗ 30%!).
- Περιέχει ξεκάθαρη οδηγία (Επισκεφθείτε μας Σαβ-Κυρ).
- Έχει Call-to-Action (CTA) (Αγοράστε τώρα: [LINK])
*Τι είναι το CTA (Call to Action);
Το CTA ή αλλιώς “παρότρυνση για δράση” είναι το στοιχείο εκείνο του μηνύματος που καλεί τον παραλήπτη να κάνει κάτι συγκεκριμένο. Είναι το πιο κρίσιμο σημείο ενός SMS, γιατί καθορίζει εάν ο παραλήπτης θα ανταποκριθεί ή απλώς θα το προσπεράσει.
Παραδείγματα CTA:
- “Αγόρασε τώρα”
- “Κλείσε το ραντεβού σου εδώ”
- “Πάρε την προσφορά πριν λήξει”
-
“Παράγγειλε με έκπτωση -20%”
Ένα καλό CTA πρέπει να είναι σαφές, άμεσο και να ενισχύει το επείγον του μηνύματος, κατευθύνοντας τον χρήστη σε μια ενέργεια που έχει νόημα για την επιχείρηση (αγορά, εγγραφή, επίσκεψη, απάντηση). Οι καλύτερες πρακτικές είναι η χρήση τηλεφωνικού αριθμού ή/και link εντός του κειμένου.
2. Γνωρίστε το Κοινό Σας: Στοχευμένα Μηνύματα για Μέγιστη Απόδοση
Δεν είναι όλοι οι πελάτες ίδιοι, οπότε η αποστολή γενικών μηνυμάτων μειώνει την αποτελεσματικότητα. Αντ’ αυτού, διαχωρίστε το κοινό σας και στείλτε μηνύματα εξατομικευμένα στις ανάγκες τους.
Σημαντικοί Παράγοντες:
- Τοποθεσία – Στόχευση προσφορών σε συγκεκριμένες περιοχές.
- Συνήθειες αγορών – Εκπτώσεις βάσει προηγούμενων αγορών.
- Ειδικές περιστάσεις – Προσωποποιημένες προσφορές γενεθλίων ή επετείων.
Παράδειγμα Προσωποποιημένου SMS:
“🎂 Χρόνια Πολλά, Αλέξανδρε! Απόλαυσε 20% ΈΚΠΤΩΣΗ στην επόμενη παραγγελία σου. Κωδικός: BDAY20. Ισχύει έως Κυριακή 23/3. Αγόρασε εδώ (LINK)”
Γιατί λειτουργεί:
- Είναι προσωπικό – Χρησιμοποιεί το όνομα του πελάτη.
- Δημιουργεί αίσθηση αποκλειστικότητας – Η έκπτωση ισχύει μόνο για αυτόν.
- Έχει σαφή οδηγία – “Αγόρασε εδώ: (LINK)“.
3. Η Δύναμη της Προσωποποίησης: Τα SMS που σε κάνουν να νιώθεις μοναδικός
Έρευνες δείχνουν ότι τα εξατομικευμένα μηνύματα έχουν 7 φορές μεγαλύτερη αλληλεπίδραση από τα γενικά.
Πώς να Προσωποποιήσετε τα SMS σας:
- Χρησιμοποιήστε το όνομα του πελάτη – “Γεια σου Μαρία, το αγαπημένο σου άρωμα επέστρεψε!”
- Αναφερθείτε σε προηγούμενες αγορές – “Γιώργο, ελπίζουμε ο τελευταίος σου καφές να ήταν τέλειος! Παράγγειλε ξανά με 10% έκπτωση.”
- Δημιουργήστε αίσθηση αποκλειστικότητας – “Μοναδική προσφορά VIP για σένα, Ελένη! Έκπτωση 30% έως τα μεσάνυχτα!”
Παράδειγμα: “Μαρία, το αγαπημένο σου άρωμα είναι ξανά διαθέσιμο! Παράγγειλε τώρα πριν εξαντληθεί: (LINK)”
Όσο πιο σχετικό και προσωπικό είναι το μήνυμα, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα απόκρισης.
Συμπέρασμα
Για αποτελεσματική χρήση μηνυμάτων, φροντίζουμε να είμαστε σύντομοι, ξεκάθαροι, με ισχυρά CTA (Call to Action) και στοχευμένοι μέσω προσωποποίησης.
Τι ακολουθεί;
Στο δεύτερο μέρος, θα πάμε ένα βήμα παραπέρα την ανάλυσή μας παρουσιάζοντας κάποιες πιο προηγμένες τεχνικές συγγραφής ενός SMS, όπως η δημιουργία αίσθησης επείγοντος και τα βέλτιστα CTA.