
Αφού στα προηγούμενα άρθρα είδαμε πώς να γράφουμε ελκυστικά και αποτελεσματικά ένα SMS, ήρθε η στιγμή να δούμε κάτι εξίσου σημαντικό που αφορά τον χρονική στιγμή που στέλνουμε ένα μήνυμα, την συχνότητα των αποστολών και την αξιολόγηση της απόδοσής του.
Γιατί, όσο καλογραμμένο κι αν είναι ένα SMS, αν σταλεί τη λάθος στιγμή, ή αν “βομβαρδίζεις” το κοινό σου με πολλά μηνύματα, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι αντίστροφο από αυτό που επιδιώκεις. Σε αυτό το τελευταίο μέρος της σειράς, θα εξερευνήσουμε τη στρατηγική που κρύβεται πίσω από κάθε επιτυχημένη αποστολή.
Πότε είναι η κατάλληλη ώρα για να στείλεις SMS;
Το σωστό μήνυμα την κατάλληλη στιγμή μπορεί να κάνει θαύματα. Το ίδιο μήνυμα, όμως, σε λάθος ώρα, μπορεί να περάσει απαρατήρητο ή –ακόμα χειρότερα– να εκνευρίσει τον παραλήπτη.
Ποιες ώρες έχουν αποδειχθεί πιο αποδοτικές;
- Πρωινές ώρες (10:00–12:00): Κατάλληλες μόνο για reminders και διάφορες ενημερώσεις που αφορούν την διάρκεια της ημέρας. προσοχή όμως γιατι 8 πμ είναι πολύ νωρίς για ενημερώσεις που δεν είναι πολύ σημαντικές.
- Μεσημεριανές ώρες (12:00–14:00): Ιδανικές για προσφορές, delivery και e-commerce.
- Απογευματινές ώρες (17:30–20:30): Πολύ καλή στιγμή για προωθητικές ενέργειες και after-work αγορές.
Αντίθετα, η αποστολή SMS πολύ νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ μπορεί να προκαλέσει ενόχληση και απώλεια εμπιστοσύνης.
Πόσο συχνά πρέπει να επικοινωνείς με το κοινό σου;
Η συχνότητα είναι ένα λεπτό ζήτημα. Από τη μία, θέλεις να παραμένεις ενεργός και “παρών”, από την άλλη όμως δεν θες να κουράσεις το κοινό σου.
Τι προτείνουμε:
- 1–2 SMS την εβδομάδα είναι συνήθως μια ασφαλής και ισορροπημένη συχνότητα.
- 3–4 φορές τον μήνα εξασφαλίζουν συνεχή παρουσία χωρίς να γίνονται κουραστικά.
- Σε ειδικές περιόδους (Black Friday, εκπτώσεις, γιορτές), μπορείς να αυξήσεις προσωρινά την επικοινωνία — αλλά πάντα με μέτρο.
Αν δεν έχεις κάτι ουσιαστικό να πεις, καλύτερα να μην πεις τίποτα. Το κοινό σου θα το εκτιμήσει.
Πώς μετράς την επιτυχία μιας SMS καμπάνιας;
Όπως σε κάθε μορφή marketing, έτσι και στο SMS, ό,τι δεν μετριέται, δεν βελτιώνεται.
Αυτοί είναι οι βασικοί δείκτες που αξίζει να παρακολουθείς:
- Ποσοστό παράδοσης (Delivery Rate): Πόσοι παραλήπτες έλαβαν το SMS;
- Click-Through Rate (CTR): Πόσοι πάτησαν στον σύνδεσμο που έστειλες;
- Conversion Rate: Πόσοι προχώρησαν στην ενέργεια που επιδιώκεις (αγορά, κράτηση, εγγραφή κ.λπ.);
- Unsubscribes: Πόσοι χρήστες επέλεξαν να διαγραφούν από τη λίστα σου; Αν αυτός ο αριθμός αυξάνεται, κάτι κάνεις λάθος.
Extra tip: Μην ξεχνάς τα A/B tests! Δοκίμασε διαφορετικές ώρες αποστολής, κείμενο, προσφορές ή call-to-action και δες τι αποδίδει καλύτερα στο κοινό σου.
Συμπέρασμα
Το να στέλνεις SMS που ξεχωρίζουν δεν είναι μόνο θέμα περιεχομένου. Είναι και θέμα στρατηγικής.
Όταν έχεις τον κατάλληλο συνδυασμό σωστού μηνύματος, σωστού χρόνου και σωστού ρυθμού, το SMS μπορεί να γίνει ένα πανίσχυρο εργαλείο για την επιχείρησή σου.
Θυμήσου:
- Η ώρα αποστολής επηρεάζει το αν οι παραλήπτες θα διαβάσουν το μήνυμα και το αν θα ενοχληθούν ώστε να θέλουν να εξαιρεθούν από μελλοντικες αποστολές σου (unsubscribe).
- Η συχνότητα επηρεάζει το αν θα σε ακούσουν… ή θα σε διαγράψουν.
- Η μέτρηση αποδίδει γνώση και βελτίωση.
Και πάνω απ’ όλα, μην ξεχνάς: οι καλύτερες καμπάνιες είναι αυτές που σέβονται το κοινό τους.